Toyota розробляє акумулятори для електромобілів, що зможуть працювати до 40 років

Toyota розробляє акумулятори для електромобілів, що зможуть працювати до 40 років

Компанія Toyota заявила, що планує впровадити твердотільні акумулятори (SSB) у свої автомобілі у 2027–2028 роках. Повідомляється, що ці батареї зможуть працювати до 40 років, що у чотири рази перевищує показники більшості сучасних літій-іонних акумуляторів для електромобілів. Про це пише Interesting Engineering.Технологія твердотільних батарей передбачає використання твердого електроліту замість рідкого, що підвищує безпеку, щільність енергії та термін служби. Такі акумулятори менші за розміром, легші та швидше заряджаються, знижуючи ризик перегріву. Зазначається, що вони здатні забезпечити запас ходу понад 1 000 км на одному заряді.У жовтні Toyota оголосила про прорив у розробці твердотільних батарей співпрацюючи з компанією Sumitomo Metal Mining для масового виробництва катодних матеріалів. Їхнє партнерство триває з 2021 року і спрямоване на вирішення проблеми деградації катода при багаторазових циклах заряджання та розряджання. Зазначається, що використання власної технології синтезу порошків Sumitomo дозволило створити більш довговічний матеріал. Масове виробництво планується розпочати у 2028 фінансовому році Японії, спершу для Toyota, а згодом для ширшого ринку.Завдяки довгому терміну служби батареї можна буде використовувати повторно у двох або трьох автомобілях. Якщо літій-іонні акумулятори зберігають близько 90% ємності протягом приблизно 10 років, то твердотільні — до 40 років. Це дозволяє зменшити вуглецевий слід виробництва, адже одна така батарея замінює чотири звичайні.Toyota також співпрацює з компанією Idemitsu Kosan, яка будує завод для виробництва літій-сульфіду — ключового матеріалу для нових акумуляторів. Потужність підприємства має становити 1 000 тонн на рік, а запуск масового виробництва запланований на 2027 рік.На виставці Japan Mobility Show представники Toyota зазначили, що на початковому етапі технологія буде дорогою, а зниження вартості залежатиме від процесів виробництва та попиту. Очікується, що перші твердотільні батареї з'являться у преміальних моделях, таких як Lexus чи Century, а пізніше — у масових автомобілях, включно з новим поколінням Toyota Corolla.Експерти зазначають, що масове впровадження твердотільних батарей потребує часу через складність виробництва, високу вартість та обмеженість сировини. Водночас останні кроки Toyota свідчать про значний прогрес у напрямку комерціалізації цієї технології.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.