У РФ скороттять витрати на виробництво та ремонт літаків у півтора раза

Влада планує скоротити витрати на федеральний проєкт «Виробництво літаків та гелікоптерів» у 2026 році з запланованих у торішньому бюджеті 139,6 млрд до 85,7 млрд рублів, тобто у 1,6 раза. Про це йдеться у проєкті нового бюджету РФ на три роки.На 2027 рік витрати порівняно з раніше запланованими впадуть на 21% — зі 109,7 млрд до 86,9 млрд рублів. На 2028 рік витрати зростуть не сильно — до 89,3 млрд.Підтримку на оновлення авіапарку для внутрішніх перевезень у 2026 році скоротили до нуляВключену до цих сум держпідтримку російських авіакомпаній на оновлення парків літаків для внутрішніх перевезень у 2026 році знизили до нуля. На 2025 рік спочатку закладали 4,1 млрд рублів, але після корегувань скоротили до 1,3 млрд рублів, що трохи більше ніж половину ціни літака Embraer 170LR на 76 пасажирів, який коштує 2,2 млрд.У 2027‑му та 2028‑му підтримку на оновлення парків літаків планують підняти до 2,1 млрд та 5,6 млрд рублів відповідно. Субсидії ж на компенсацію компаніям частини витрат на обслуговування повітряних суден скоротяться з спочатку запланованих 6,1 млрд рублів у 2025 році до 3,6 млрд у 2026‑му, а потім зростуть до 6,6 млрд у 2027 та 2028 роках.Невеликим винятком з іншого федерального проєкту стане лише середньомагістральний російський пасажирський літак МС-21, який Володимир Путін називав конкурентом західних лайнерів. Субсидії на погашення кредитів виробникам таких суден та деталей до них піднімуть наступного року на чверть, з запланованих 2 млрд — до 2,5 млрд рублів, але в наступні роки все одно опустять до попереднього значення.При цьому російські авіакомпанії продовжують відчувати проблеми зі справними літаками та запчастинами до них. Тиждень тому «Коммерсант» писав, що навіть «Аерофлоту» знадобилося вісім вантажних Boeing, які передадуть на запчастини. В кінці вересня Росія попросила Міжнародну організацію цивільної авіації (ІКАО) пом'якшити санкції на постачання деталей та перельоти через питання безпеки.