Мінцифри тестує ШІ-помічника у застосунку “Дія”

Міністерство цифрової трансформації України повідомляє, що у застосунку "Дія" вже ведеться активне тестування помічника на базі штучного інтелекту. Запуск агента для всіх користувачів планується незабаром, але поки що без точних дат.Помічник на базі штучного інтелекту зможе відповідати на запитання користувачів "Дія", а також отримає можливість створювати довідки про доходи на базі звичайного текстового запиту. Наразі тестування проводиться внутрішньо, однак надалі планують збільшити коло тестувальників, вже після чого відбудеться публічний запуск.Крім того, Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров нещодавно розповів, яку користь для України принесуть мовна модель і агент на основі штучного інтелекту.Створена на основі українських даних, історії, наукових праць і законодавства та розгорнута на українській інфраструктурі, українська мовна модель не конкуруватиме з такими сервісами, як ChatGPT. Натомість вона дозволить безпечно застосовувати ШІ для роботи із "чутливими" темами, зокрема у сфері оборонних технологій.Федоров каже, що для уряду вона покращить оптимізацію державних послуг. Зокрема громадяни зможуть отримувати доступ до послуг та відповіді на запитання через інтерфейс чат-бота. Потенційно це зменшить потребу у великих контакт-центрах.Для національної безпеки та оборони штучний інтелект зможе обробляти конфіденційні дані з поля бою, як-от фото та відео. Ці дані також можна буде використовувати для безпілотних дронів.Ще однією перевагою ШІ в Україні є захист інформаційного простору та історичної спадщини України від російського впливу та дезінформації, яка дуже часто з'являється у звичних чат-ботах. Будуть у моделі й переваги для українського бізнесу, зокрема з допомогою у розробці продуктів у різних сферах, як-от медицина та кібербезпека.Одним з найбільших страхів людей перед штучним інтелектом є втрата роботи, то ж Федоров зачепив і цю тему. Він розповів, що хоча штучний інтелект автоматизує певні процеси, він також створить нові можливості та допоможе людям з навчанням й отриманням нових навичок.Нагадуємо, що Мінцифри анонсувало українську LLM раніше цього місяця. ЇЇ розроблятимуть разом з "Київстар", а реліз планується до кінця 2025 року. Асистента для "Дії" анонсували ще у лютому з обіцянкою, що він слухатиме скарги громадян та переадресовуватиме їх до відповідних державних установ.