“TikTok-біженці” стикаються із цензурою у китайському аналогу Instagram
Через потенційну заборону TikTok у США користувачі масово мігрують у китайський застосунок Xiaohongshu, також відомий як RedNote. Всього за добу цей застосунок завантажили майже три мільйони американців, що підняло його в рейтингу найпопулярніших у США. Однак нові користувачі вже зіткнулися з викликами, пов’язаними з китайською цензурою, пише China Digital Times.Платформа RedNote, яка є клоном Instagram, запровадила обов’язкову реєстрацію за реальними іменами, яка потребує наявності китайської SIM-карти. Це вже спричинило обмеження доступу для деяких іноземних користувачів. Водночас на платформі Weibo з’явилася інформація про терміновий набір модераторів англомовного контенту, що свідчить про зусилля застосунку пристосуватися до різкого зростання міжнародної аудиторії.“Система цензури Xiaohongshu, ймовірно, зазнає серйозних викликів”, — заявив Ерік Лю, колишній модератор контенту для Weibo та нині редактор China Digital Times, який працює у США, в інтерв’ю Rest of World.Державні органи Китаю висловили занепокоєння щодо можливого доступу користувачів із Китаю до дописів американців, що може створити серйозні регуляторні проблеми. У цьому контексті деякі експерти зазначають, що присутність американських користувачів у межах "Великого фаєрволу" створює безпрецедентний виклик як для китайської, так і для американської сторін.Попри виклики, багато хто розглядає цю ситуацію як унікальну можливість. Колишній редактор Global Times Ху Сіцзінь закликав утримувати новоприбулих, адже їхня присутність може стати цінним ресурсом.Ситуація викликала дискусії про можливість запуску міжнародної версії Xiaohongshu, яка б виключала китайських користувачів, але конкретних дій поки нема."Для того, щоб відповідати китайським законам, додаток може бути змушений створити стіну між внутрішніми та іноземними користувачами, як це зробила ByteDance з TikTok і Douyin", — додав Лю.До речі, на тлі зростання популярності Xiaohongshu додаток для вивчення мов Duolingo відзначив різкий приріст активності серед американських користувачів, які почали вивчати китайську мову. Зокрема, кількість тих, хто освоює мандаринську китайську, збільшилася на 216%.