https://kurs.com.ua/novost/1422610-v-rossii-otkazalis-ot-stroitelstva-ledokolov-stalo-slishkom-dorogo
Російське держпідприємство "Росморпорт" відмовилося від будівництва двох криголамів проєкту 23620 льодового класу Icebreaker7 на Онезькому суднобудівно-судноремонтному заводі. Гендиректор підприємства Сергєя Пилін пояснив, що рішення пов'язане з майже дворазовим збільшенням вартості робіт. Про це пише The Moscow Times.Зазначається, що після спроби замінити імпортне обладнання російськими аналогами – контрактна ціна досягла 32 млрд руб."Тому було ухвалено рішення, що поки криголами проєкту 23620 ми будувати не будемо", – сказав Пилін.Замість суден класу Icebreaker7, які дозволяють ходити арктичним морям при товщині льоду до 2-2,5 метра, "Росморпорту" доведеться задовольнятися криголамними буксирами класу Arc6, які можуть пробивати лід завтовшки 1,1-1,3 метра.Проект криголамів було розроблено конструкторським бюро "Балтсудопроект". Спочатку передбачалося використовувати іноземні комплектуючі – зокрема гвинто-кермові колонки Azipod шведо-швейцарської ABB та головні двигуни-генератори фінської Wartsila, – які Росія зараз не може закупити через санкції.Криголами проєкту 23620 планувалися для цілорічної експлуатації в Балтійському, Білому та Баренцевому морях, а також у літньо-осінній період в акваторії Північного Льодовитого океану. Вони мали стати першими російськими кораблями з енергоустановками, здатними працювати на скрапленому природному газі.Зараз у Росії близько 100 суден льодового класу, здатних перевозити арктичні вантажі. Але лише 27 з них відносяться до класу Arc6 або Arc7, який дозволяє здійснювати навігацію цілорічно.
